niedziela, 7 lipca 2013

ZANIM NADEJDZIE ZAGŁADA – powrót ekipy filmowej


Nadszedł czas na kręcenie następnych scen do filmu „Dotknięcie Anioła’’ w drugiej połowie czerwca  Oświęcim zamieni się ponownie w miasto  gdzie będzie nagrywana dalsza część  do tego filmu. Kilka dni temu zawitała do miasta nad Sołą  kilkuosobowa ekipa w składzie reżysera ,producenta kierownika planu i scenografa. Miałem przyjemność oprowadzania ich po miejscach   z dzieciństwa i tak naprawdę nic się nie zmieniły dla nich czas się zatrzymał, no poza jednym są bardziej zniszczone.  Często jako młody chłopak biegałem po tych zakamarkach i zaułkach starych podwórek i kamienic , na moich oczach dochodziły do stanu niszczenia i zaniedbania. Tutaj mieszkali moi koledzy do których często przychodziłem ,kiedyś panowała tutaj bieda  i strach, wejść na takie podwórko było  nie lada wyczynem  bo to tutaj mieszkali ludzie z tak zwanego marginesu. Ale jak się miało tutaj kolegów to było w miarę bezpiecznie ,przynajmniej tak mi się wtedy wydawało. Z latami to wszystko zanikało koledzy dorastali ,wyprowadzali się a kamienice zasiedlali nowi lokatorzy . Część z tych budynków odzyskali dawni właściciele ,część nadal pozostaje własnością  Urzędu Miasta, dużą część wyburzono a do wyburzenia czekają kolejne budynki. Razem z ich rozbiórką zniknie już na zawsze część mojego dzieciństwa i historii tego miasta i dlatego cieszę się  że ekipa filmowa zrealizuje tutaj te sceny bo jest to „ostatni dzwon ‘’ dla ich zarchiwizowania.  Dla głównego bohatera to miejsce też jest szczególne, kamienica i podwórko należało do  jego kuzynki, która obecnie mieszka w Izraelu , wspomniał o tym podczas swojego pobytu w Oświęcimiu co było dla mnie zaskoczeniem.
gdzie film będzie realizowany. Jako konsultant historyczny i rodowity Oświęcimianin znam te zakamarki i miejsca, przede wszystkim

Widziałem już gotowe fragmenty filmu ,które do tej pory zostały  zmontowane i zrobiły na mnie ogromne wrażenie, zdaję sobie sprawę, że był to dla mnie zaszczyt i niewiele osób mogło to zobaczyć. Nie mogę się już doczekać kiedy ekipa zawita tutaj na kilka dni ,na razie mamy wszyscy współpracownicy reżysera i producenta sporo pracy dlatego też  z niecierpliwością czekamy na efekt końcowy czyli premierę filmu która odbędzie się  w Oświęcimiu  jesienią.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz